5/5 - (1 امتیاز)

بلفاروپلاستی چیست ؟

در این محتوا بلفاروپلاستی چیست ؟ با پارسان درمان پاد همراه باشید جراحی پلک یا بلفاروپلاستی یک عمل جراحی برای بهبود ظاهر پلک ها است. بلفاروپلاستی را می توان بر روی پلک های بالایی، پلک های تحتانی یا هر دو انجام داد. چه بخواهید ظاهر خود را بهبود ببخشید و چه با مشکلات عملکردی پلک های خود مواجه هستید، جراحی پلک  در هر دو مورد می تواند ناحیه اطراف چشم شما را جوان سازد.

بلفاروپلاستی چیست؟

جراحی پلاستیک چشم در درجه اول با اختلالات پلک، دستگاه اشکی چشم و جراحی زیبایی دور چشم سروکار دارد. این روند به تدریج در حال تغییر است و امروزه اکثر جراحان پلاستیک چشم جراحی های زیبایی را انجام می دهند و بسیاری نیز در این زمینه تخصص دارند.چشم یکی از اجزای مهم زیبایی شناسی صورت است و بلفاروپلاستی می تواند نقش مثبتی در هماهنگی صورت و درک پیری داشته باشد. بلفاروپلاستی یکی از رایج ترین عمل های زیبایی صورت است. در رفع علائمی مانند چشم‌های خسته، پوست اضافی، افتادگی پلک یا حلقه‌های اطراف چشم ممکن است از بلفاروپلاستی استفاده کرد. همچنین می‌توان آن را با سایر روش‌های جوان‌سازی صورت و پوست مانند لیفت ابرو یا وسط صورت، لیزر یا لایه‌برداری شیمیایی پوست ترکیب کرد.

بلفاروپلاستی چیست؟

🎥 ویدئوهای “ویدئو مرتبط با چسب بافتی گلوبرن 2 ” را میتوانید مشاهده کنید. 🎥

به وسیله جراحی پلک چه چیز را می توان درمان کرد؟

به وسیله جراحی پلک چه چیز را می توان درمان کرد؟

  • شل یا افتادگی پوست که چین‌خوردگی ایجاد می‌کند یا خط طبیعی پلک فوقانی را مختل می‌کند و گاهی اوقات بینایی را مختل می‌کند.
  • رسوبات چربی که به صورت پف کردگی در پلک ها ظاهر می شوند.
  • کیسه های زیر چشم.
  • افتادگی پلک های پایین که سفیدی زیر عنبیه را نمایان می کند.
  • پوست اضافی و چین و چروک های ریز پلک پایین.

ارزیابی پیش از عمل جراحی پلک (بلفاروپلاستی)

ارزیابی بیمار قبل از عمل برای بلفاروپلاستی باید تاریخچه پزشکی و چشم پزشکی مانند بیماری های سیستمیک مزمن و داروها را مستند کند. تاریخچه چشم پزشکی شامل بینایی، لنزهای اصلاحی، تروما، گلوکوم، واکنش های آلرژیک، اشک ریزش زیاد و خشکی چشم باید تهیه شود. حداقل به مدت شش ماه پس از جراحی قرنیه )مقاوم به درمانهای غیر جراحی ( نباید هیچ گونه جراحی زیبایی در ناحیه اطراف چشم انجام شود. در صورت وجود سابقه خشکی چشم، آزمایش شیرمر باید در نظر گرفته شود. علاوه بر معاینه کامل چشم، ارزیابی ناحیه اطراف چشم باید کیفیت و کمیت پوست، خطوط سه بعدی بافت نرم زیرین و حمایت اسکلتی استخوانی را در نظر بگیرد.

🎓 جهت مطالعه مقالات معتبر مرتبط با جراحی چشم گلوبرن 2 کلیک کنید. 🎓

بستن محل برش جراحی با استفاده از چسب مایع بخیه

بلفاروپلاستی امروزه با توجه به الزامات زیبایی و عملکردی در جامعه امروزی، چه برای مردان و چه برای زنان، یک عمل پرکاربرد است. در بلفاروپلاستی پلک فوقانی، پوست اضافی و ماهیچه چین‌های پوستی فوقانی از بین می‌رود، همچنین در صورت یافتن مقدار اضافی، بافت چربی نیز برداشته می‌شود. به طور معمول، برای بستن برش از یک نخ بخیه قابل جذب استفاده می شود.

 به طور معمول، برش های پوست صورت با بخیه بسته می شود. با این حال، وقوع هماتوم، واکنش‌های بافتی، بخیه‌های نامناسب، و تشکیل میلیا در محل زخم، جراحان را بر آن داشته است تا روش‌های جایگزین برای بستن زخم مد نظر قرار دهند. شیوه ایده آل، بستن محل برش باید ساده، ایمن، سریع، ارزان، بدون درد و ضد باکتری باشد و ظاهری زیبا و بدون جای اسکار ایجاد کند. چسب های بافتی سیانواکریلات گلوبرن تیس به طور مطلوب این ویژگی ها را ارائه می دهند. آنها  چسب های بخیه مایع هستند که در تماس با آنیون‌های بافت پلیمریزه شده با ایجاد یک پیوند قوی لبه‌های زخم را در کنار هم نگه می‌دارد. چسب های مایع بخیه سیانواکریلات معمولاً بصورت خود به خود از روی پوست از بین می رود، تشکیل مجدد اپیتلیال زخم در عرض 5 تا 10 روز اتفاق می افتد و چسب بافتی نیازی به برداشتن ندارد. استفاده از آن در چشم پزشکی از دهه هفتاد شروع شد. از آن زمان، مطالعات متعددی اثربخشی و ایمنی این چسب های مایع بخیه مبتنی بر سیانواکریلات پزشکی را تایید کرده است.

با کاهش زمان جراحی با استفاده از چسب بافتی گلوبرن تیس سیانوآکریلات پزشکی، هزینه های اتاق جراحی به طور غیرمستقیم کاهش می یابد، بنابراین تعداد بیشتری از مداخلات جراحی امکان پذیر است.  علاوه بر سهولت  مصرف این چسب های بخیه مایع راحتی بیشتری را برای بیماران  به همراه دارند (به‌ویژه هنگام درمان نواحی حساس مانند پلک‌ها) زیرا آنها بیمار را ازکشیدن بخیه ها بی نیاز می کنند و خطر آسیب ناشی از بخیه های معیوب توسط جراح یا دستیار وجود ندارد. روند بهبود سریعتری را ایجاد می کنند و به علاوه دوران نقاهت راحتتری برای بیمار به ارمغان می آورند زیرا علاوه بر ضد آب بودن ، چسب مایع بخیه سیانواکریلات دارای اثر باکتریواستاتیک است، همچنین در مقایسه با بخیه های معمولی به دلیل از بین رفتن خطر عفونت، به دلیل استفاده نشدن از سوزن ها، محل جراحی را در برابر عفونت ها محافظت می کند. استفاده از این تکنیک ایمنی کار را ایجاد می کند تا از قرنیه محافظت کنند و از ریسک صدمات در سطح قطب قدامی جلوگیری کنند.

چسب بافتی گلوبرن تیس

چندین اصل کلی از تحقیقات متعددی که بر روی چسب های بافتی سیانواکریلات پزشکی گلوبرن تیس انجام شده است، بیان کننده این است که : سرعت پلیمریزاسیون، سرعت تجزیه زیستی، و سمیت بافتی مولکول های سیانواکریلات تابعی از طول زنجیره جانبی آلکیل است. مشتقات زنجیره ای طولانی تر، آهسته تر تجزیه می شوند و بافت زنده بهتر از همولوگ های زنجیره کوتاهتر ، که به سرعت تجزیه می شوند و آسیب بیشتری به بافت وارد می کنند، آن ها را تحمل می کنند. مکانیسم سمیت نامشخص است، اما ممکن است به دلیل سرعت تخریب یا تشکیل محصولات تخریب باشد . یکی دیگر از عوامل مؤثر ممکن است گرمای تولید شده توسط خود فرآیند پلیمریزاسیون باشد که ممکن است برای غیرفعال کردن آنزیم های ضروری در بافت کافی باشد. در نتیجه مطالعات برای رفع این موارد اکنون  چسب جراحی بافتی مبتنی بر سیانواکریلات  بانام چسب مایع بخیه گلوبرن تیس2 تولید شده است که تنها چسب بافتی دو ترکیبی مبتنی بر n-butyl 2 cyanoacrylate و + 2 octyl cyanoacrylate درجهان است که دارای دو ویژگی انعطاف پذیری و مقاومت کششی بالا به طور توامان است.  به علاوه این چسب مایع بخیه دارای دمای پلیمریزاسیون بسیار پایین تر از سایر چسب های سیانواکریلات پزشکی گلوبرن تیس و دمای پلیمریزاسیونی در حدود 45 است که موجب می شود علاوه به عدم ایجاد حس سوزش و درد التهاب، سمیت بافتی ایجاد نکرده و این امر در روند ترمیم بافت تاثیر بسزایی داشته و به تسریع روند بهبود کمک می کند. همچنین فیلم ضدآب و انعطاف پذیر حاصل از پلیمریزاسیون این چسب بافتی امکان تکثیر وت نفس برای بافت درحال ترمیم را نیز فراهم می کند. این محصول هم اکنون توسط شرکت پارسان درمان پاد نماینده انحصاری کمپانی GEM ایتالیا درایران عرضه می گردد.

درصورت تمایل به آشنایی بیشتر با چسب مایع بخیه گلوبرن تیس 2  تیم علمی پارسان درمان پاد شما را به مطالعه مطالب بیشتر دعوت می کند.

📝 پیشنهاد میشود جهت اطلاعات بیشتر در این زمینه وبلاگ تیم پارسان درمان پاد در رابطه با کاربرد چسب بافتی سیانواکریلات پزشکی در درمان زخم قرنیه ، نازک شدن و سوراخ شدن قرنیه + بلفاروپلاستی چیست ؟ را مطالعه نمایید. 📝