5/5 - (1 امتیاز)

7- Cyanoacrylate glue in the treatment of ano-rectal fistulas

Title:

Cyanoacrylate glue in the treatment of ano-rectal fistulas

Authors:

Paolo Barillari, Luigi Basso, Antonella Larcinese, Paolo Gozzo & Marileda Indinnimeo
International Journal of Colorectal Disease volume 21, pages791–794(2006)https://doi.org/10.1007/s00384-006-0090-0

Abstract:

Background

The management of anal fistula is debatable. Although several procedures have been described, none of them is free from complications, such as anal incontinence and anal pain. The purpose of this study was to evaluate the employment of a glue composed of N-butil-2-cyanoacrylate and methacryloxysulfolane (Glubran 2) to treat fistula-in-ano.

Patients and methods

Twenty-one patients (14 men and 7 women) with cryptoglandular anal fistula were enrolled in the study and treated as day-cases. Fistulas were assessed both clinically and by trans-rectal endosonography with a rotating 10-MHz 360° endoscopic probe. Assessment of continence was also performed. The fistula tract was identified, curetted and washed-out with normal saline and hydrogen peroxide; then the glue was injected from the syringe nozzle through a catheter previously inserted into the fistula. Additional treatments were performed when the first failed.

Results

Five of seven simple fistulas (71.4%) healed with primary glue treatment; the other two needed second and third injections, and both healed. Ten of 14 (71.4%) complex fistulas healed with primary treatment; of the other four patients, one showed signs of intolerance to cyanoacrylate, which required re-intervention to remove the applied glue. In the second patient, treatment was successful after a second session; in the third case, three glue injections were required; while the fourth patient was lost at follow-up after three unsuccessful sessions. The ratio of cumulative healing with only one treatment was 15/21 (71.4%), and the ratio of overall healing after more than one session was 19/21 (90.2%). There was no sign of recurrence of the disease after 18 months of follow-up

Conclusion

Cyanoacrylate glue seems to be ideal to treat fistula-in-ano, as it is a safe, cost-effective, repeatable and muscle-sparing technique. The incidence of recurrence is low, and post-procedure complicated fistulas or perianal abscesses were not reported.

Cyanoacrylate glue in the treatment of ano-rectal fistulas

چسب فیستول سیانواکریلات پزشکی در درمان فیستول های آنورکتال

در ادامه، خلاصه ای از مقاله چسب سیانواکریلات پزشکی در درمان فیستول های آنورکتال ارائه شده است.

زمینه و هدف:

مدیریت فیستول مقعدی قابل بحث است. اگر چه چندین روش برای درمان آن مطرح شده است، اما هیچ یک از آنها عاری از عوارضی مانند بی اختیاری مقعد و درد مقعدی نیست.

هدف از این مطالعه ارزیابی استفاده از چسب سیانوکریلات پزشکی متشکل از N-butil-2-cyanoacrylate و متاکریلوکسی سولفولان (Glubran 2) برای درمان فیستول در آنو بود.

بیماران و روش‌ها:

 21 بیمار (14 مرد و 7 زن) با فیستول مقعدی کریپتوگلاندولار وارد مطالعه شدند و به‌عنوان بیمار روزانه تحت درمان قرار گرفتند. فیستول ها هم از نظر بالینی و هم توسط اندوسونوگرافی ترانس رکتوم با پروب آندوسکوپی 360 درجه 10 مگاهرتز مورد ارزیابی قرار گرفتند. ارزيابي اختياري نيز انجام شد. مجرای فیستول شناسایی و اپک شده و با نرمال سالین و پراکسید هیدروژن شسته شد. سپس چسب فیستول گلوبرن 2 از نازل سرنگ از طریق کاتتری که قبلاً در فیستول قرار داده شده بود، تزریق شد. هنگامی که اولین درمان ناموفق بود، درمان های بعدی انجام شد.

 نتایج:

پنج فیستول از هفت فیستول ساده (71.4٪) با درمان اولیه با چسب سیانوآکریلات جراحی گلوبرن2 بهبود یافتند. دو نفر دیگر نیاز به تزریق دوم و سوم داشتند و هر دو بهبود یافتند. ده نفر از 14 فیستول پیچیده (71.4%) با درمان اولیه بهبود یافتند. از چهار بیمار دیگر، یکی علائم عدم تحمل سیانواکریلات را نشان داد، که نیاز به مداخله مجدد برای برداشتن چسب فیستول اعمال شده داشت. در بیمار دوم، درمان پس از یک جلسه دوم موفقیت آمیز بود. در مورد سوم، سه تزریق چسب جراحی بافتی گلوبرن2 مورد نیاز بود. در حالی که بیمار چهارم در پیگیری پس از سه جلسه ناموفق ازدست رفت. نسبت ترمیم تجمعی تنها با یک درمان 15/21 (71.4%) و نسبت بهبودی کلی پس از بیش از یک جلسه 19/21 (90.2%) بود. پس از 18 ماه پیگیری، هیچ نشانه ای از عود بیماری مشاهده نشد.

نتیجه گیری:

 چسب سیانواکریلات جراحی برای درمان فیستول در آنو ایده آل به نظر می رسد، زیرا یک تکنیک ایمن، مقرون به صرفه، قابل تکرار و شیوه ای همراه با حفظ عضله است. بروز عود کم است و فیستول های پیچیده یا آبسه های پری آنال پس از عمل گزارش نشده است.

📝 برای اطلاع بیشتر در رابطه با این مقاله “چسب فیستول سیانواکریلات پزشکی در درمان فیستول های آنورکتال”، پیشنهاد میکنیم مقاله ” فیستول مقعدی چیست؟ + درمان فیستول ” را مطالعه کنید.📝

شرح بیماران و روش ها در مقاله چسب فیستول سیانواکریلات پزشکی در درمان فیستول های آنورکتال

بیست و یک بیمار متوالی (محدوده سنی = 24-63؛ جنس = 14 مرد و 7 زن) با فیستول مقعدی کریپتوگلندولار در مطالعه آینده نگر ما در بخش جراحی “Pietro Valdoni”، دانشگاه رم “La Sapienza” دانشکده پزشکی، ایتالیا وارد شدند. در تمام موارد، بیماری کرون و فیستول های رکتوواژینال قبلاً با استفاده از تاریخچه پزشکی، تظاهرات بالینی و ارزیابی آناتومیک رد شده بودند. پس از بررسی دقیق مقعد و ناحیه پری مقعد که وجود فیستول مقعدی را تایید کرد، همه بیماران برای جراحی سرپایی و درمان با استفاده از چسب فیستول Glubran 2 N-butyl cyanoacrylate]  (مونومر) و متاکریلوکسی سولفولان[ برنامه ریزی شدند. پیش از عمل، فیستول ها هم از نظر بالینی و هم با استفاده از اندوسونوگرافی ترانس رکتوم با یک پروب آندوسکوپی 360 درجه 10 مگاهرتز برای سنجش میزان پیچیدگی مجرای فیستول و ارتباط آن با کمپلکس اسفنکتریک آنورکتال ارزیابی شدند. یک ارزیابی پایه از میزان اختیار با مستندسازی نمرات بی اختیاری (پرسشنامه بی اختیاری در کلینیک کلیولند) انجام شد. به منظور آماده سازی پیش از عمل، یک ستون درناژ قرار داده شد که تا حداقل 15 روز قبل از عمل در محل باقی ماند و سفالوسپورین خوراکی همراه با مترونیدازول 5 روز قبل از آن تجویز شد.

درمان‌های چسب فیستول چسب سیانواکریلات پزشکی بروی بیماران تحت بی‌حسی نخاعی یا آرام‌بخشی با میدازولام داخل وریدی و برای کنترل درد حین عمل انجام گرفت. همه بیماران یک روز قبل از عمل آماده سازی کامل روده مکانیکی داشتند. در اتاق عمل، بیماران در وضعیت Lloyd-Davies (لیتوتومی) قرار گرفتند و پوست اطراف مقعد با پوویدون ید آماده شد. سپس یک کشنده Eisenhammer retractor در کانال مقعدی قرار داده شد و ستون درناژ قبلی خارج شد. دهانه ها ی داخلی (اولیه) و خارجی (ثانویه) فیستول مقعدی به دقت شناسایی شد و مسیر به طور کامل کورت شد و با آب نمک نرمال و/یا شستشو با پوویدون ید رقیق شده شسته شد. چسب فیستول سیانواکریلات گلوبرن 2 از یخچال در دمای 4 درجه سانتیگراد خارج شد و به مدت 2 ساعت در دمای اتاق نگهداری شد. غده مقعدی آزاردهنده در دهانه داخلی ابتدا شناسایی شد، با استفاده از دیاترمی mono-polar تخریب شد و در نهایت با یک بخیه هشت تایی با استفاده از ویکریل 3-0  به صورت شل بخیه شد.

یک کاتتر یروتلیال 6 فرنچ بدون سوزن از دهانه خارجی به سمت دهانه داخلی و تا جایی که امکان پیشرفت داشت به داخل مجرای فیستول وارد شد. سپس چسب فیستول گلوبرن2به آرامی از نازل سرنگ از طریق کاتتر تزریق شد. هنگامی که متوجه ” bubbling ” چسب جراحی بافتی در دهانه داخلی (اولیه) که به صورت شل بخیه شده بود شدیم، کاتتر به آهستگی و به ملایمت در حالی که چسب جراحی پزشکی گلوبرن2 هنوز تزریق می شد بیرون کشیده شد، تا زمانی که کاتتر در دهانه خارجی (ثانویه) ظاهر شد، جایی که در نهایت ” bubbling ” دیگری از چسب فیستول در پوست پری آنال ظاهر شد.

بیشتر پلیمریزاسیون چسب فیستول در حدود 60 ثانیه اتفاق افتاد که طی آن بیماران احساس خفیفی از “گرما” داشتند. پانسمان انجام نشد و پس از 2 ساعت همه بیماران ترخیص شدند. سیپروفلوکساسین خوراکی، 500 میلی گرم، و مترونیدازول، 500 میلی گرم، هر دو، دو بار در روز به مدت 10 روز، تجویز شد. پس از عمل، به بیماران آموزش داده شد که به مدت 7 روز از فعالیت بدنی شدید خودداری کنند و به مدت 10 روز دوش گرفتن به جای استحمام در وان توصیه شد. انجام چندین sitz baths روزانه نیز پیشنهاد شد. بیماران در 2 ماه اول هر 2 هفته یکبار و سپس هر 3 ماه یکبار معاینه مجدد شدند. اگر فیستول با درمان اولیه در یک پیگیری 4 هفته ای بهبود نیافت، درمان با تزریق دوم چسب فیستول گلوبرن2 انجام شد.

حداکثر امتیاز استراحت پس از درمان، squeeze pressures و بی اختیاری 12 هفته بعد از عمل ارزیابی شد.همواره از بیماران خواسته می شد که رتبه میزان رضایت را تکمیل کنند که در مقیاس لیکرت 5 سطحبندی به عنوان «ضعیف»، «عادلانه»، «خوب»، «بسیار خوب» یا «عالیچ و نمره درد، رتبه بندی می شد. در مقیاس آنالوگ بصری از 0 (بدون درد) تا 10 (حداکثر دردی که تا به حال تجربه کرده‌اند) رتبه‌بندی شده و کاهش زمان- کار(time-work) و بهره‌وری خود را گزارش می‌دهند.

🎥 ویدئو در رابطه با این مقاله “چسب فیستول سیانواکریلات پزشکی در درمان فیستول های آنورکتال” “فیلم درمان فیستول مقعدی با چسب فیستول گلوبرن 2 ” را میتوانید مشاهده کنید. 🎥

بحث در مقاله چسب فیستول سیانواکریلات پزشکی در درمان فیستول های آنورکتال

در طول دهه گذشته، درمان محافظه کارانه فیستول های پری آنال با استفاده از چسب فیبرین گلو رایج شده است، زیرا ایمن، تکرارپذیر و کم خطرباری عضله است. از سوی دیگر، میزان عود بالا یی  در این درمان گزارش شده است که در نتیجه فیستول ها یا آبسه های پیچیده تر ایجاد می شود. بسیاری از تکنیک های مختلف و چندین نوع مختلف چسب فیبرین گلو در مطالعات متعدد مورد استفاده قرار گرفته اند. عودها در 59 درصد موارد گزارش شده است، در حالی که مطالعه ای توسط پارک و همکارانش انجام شده است. در گروه 43 بیمار تحت درمان با فیبرین سیلانت بافتی در مقایسه با چسب فیبرین گلو اتولوگ تفاوت معنی داری نشان نداده است. در حالی، درمان با چسب فیبرین گلو عمدتاً برای درمان فیستول های پیچیده توصیه شده است، در حالی که نقش آن در مسیرهای ساده خود جای بحث دارد.

با توجه به آماده سازی روده، هیچ تفاوت قابل توجهی در مطالعاتی که در آن پاکسازی کامل روده قبل از عمل انجام شده است، در مقایسه با بیمارانی که هیچ گونه آماده سازی روده دریافت نکرده اند، گزارش نشده است. با این حال، می توان حدس زد که پاکسازی کامل روده قبل از عمل کمک می کند تا وقوع حرکات روده در 24 تا 36 ساعت اول به حداقل برسد، بنابراین خطر اکستروژن زودرس چسب فیستول را کاهش می دهد. چسب سیانوآکریلات اولین بار در سال 1949 توسط آردیس سنتز شد و اولین بار در سال 1959 توسط Coover در جراحی استفاده شد. بعدها، یک فرم غیر هیستوتوکسیک، بوتیل-2- سیانوآکریلات، با خواص چسبندگی عالی بافت حتی در محیط های غیر خشک ایجاد شد. در طول دهه 1960، چسب سیانواکریلات در ویتنام بر روی سربازان مجروح آمریکایی استفاده شد، عمدتا برای جلوگیری از خونریزی. اخیراً عمدتاً توسط جراحان ارتوپد ، چشم پزشکان، جراحان مغز و اعصاب ، متخصصان ارولوژی و متخصصان آندوسکوپی استفاده شده است.

چسب سیانوآکریلات پزشکی (Glubran 2) مایعی به رنگ زرد کمرنگ و شفاف است که در ویال های 1 میلی لیتری عرضه میگردد تا در محیط خنک و حداکثر 4+ درجه سانتی گراد نگهداری شود. در تماس با بافت‌های بیولوژیکی در یک محیط مرطوب، چسب جراحی بافتی گلوبرن2 به سرعت پلیمریزه می‌شود تا یک فیلم الاستیک نازک با مقاومت کششی بالا ایجاد کند که چسبندگی محکم بافت‌ها را تضمین می‌کند. این فیلم به راحتی با سطوح و بافت های مورد استفاده سازگار می شود، کاملاً در برابر آب مقاوم است و با وجود خون یا مایعات آلی آسیب نمی بیند. پس از پلیمریزاسیون، یک سوزن بخیه ممکن است به راحتی فیلم را سوراخ کند، زیرا این فرآیند باعث ایجاد سطحی شیشه ای و سخت نمی شود. زمان پلیمریزاسیون بسته به نوع بافتی که چسب بافتی گلوبرن2 در آن اعمال می شود، مقدار و ماهیت مایعات موجود و مقدار چسب سیانواکریلات جراحی گلوبرن2 استفاده شده متفاوت است. هنگامی که چسب بافتی گلوبرن2 به درستی اعمال شود، در عرض 1 یا 2 ثانیه شروع به پلیمریزه و جامد شدن می کند و در 60 یا 90 ثانیه فرآیند را کامل می کند. چسب جراحی پزشکی گلوبرن2 پس از اتمام این واکنش به حداکثر مقاومت مکانیکی خود می رسد. پس از پلیمریزه شدن، چسب بافتی گلوبرن2 دیگر خاصیت چسبندگی ندارد به طوری که بافت ها یا گازهای جراحی می توانند به طور ایمن در میدان عمل بدون خطر چسبندگی نامطلوب استفاده شوند. پلیمریزاسیون در دمای تقریباً 45 درجه سانتیگراد انجام می شود.

قرار دادن یک بخیه شل از طریق دهانه داخلی/اولیه فیستول قبل از تزریق چسب فیستول سیانواکریلات پزشکی مهم است. این امر اجازه می دهد تا چسب فیستول گلوبرن 2 تحت یک فشار تزریق شود و در نتیجه هر مسیر ثانویه پر شود. علاوه بر این، چسب سیانواکریلات جراحی چگالی کمتری نسبت به چسب فیبرین گلو دارد. در نتیجه، می تواند حتی به مجاری ثانویه بسیار نازک برسد و همچنان از طریق بخیه روی دهانه اولیه ” bubbling ” ایجاد کند. نویسندگان بر این باورند که همچنین قرار دادن ستون تخلیه کننده قبل و هم بعد از عمل برای دستیابی به یک نتیجه خوب مفید است.ستون باید حداقل 15 روز قبل از عمل در جای خود باقی بماند تا تخلیه خوب فیستول و “تمیز کردن” فیستول انجام شود تا چسب فیستول بتواند بعداً در یک محیط نسبتاً “تمیز” کار کند.استفاده از سفالوسپورین خوراکی همراه با مترونیدازول (به مدت 15 روز) پس از عمل باید بروز عفونت های ثانویه مجرارا به حداقل برساند. برخلاف چسب فیبرین گلو، چسب سیانواکریلات پزشکی دوباره جذب نمی‌شود، اما به‌عنوان یک جسم خارجی بی‌اثر در جای خود باقی می‌ماند و در ابتدا احساس یک «ریسمان سخت» را ایجاد می‌کند که مسیر خود فیستول را دنبال می‌کند. با این حال، هیچ بیمار از این احساس اولیه “ریسمان سخت” شکایت نکرد که با گذشت زمان کاهش می یابد.فقط در یک مورد، عدم تحمل چسب تزریق شده را مشاهده کردیم که باید حذف می شد. احتمالاً باید روشی برای ارزیابی عدم تحمل به ترکیب ایجاد شود. در تحقیق ما، میزان بهبودی کلی رضایت بخش پس از یک تزریق چسب فیستول گلوبرن2 (71.4%) و دو یا سه تزریق درمانی (90.2%) به دست آمد. همه بیماران به عنوان بیماران روزانه(day-cases) تحت درمان قرار گرفتند و بلافاصله پس از اتمام عمل ترخیص شدند، که هزینه کلی درمان را در مقایسه با روش‌های جراحی تهاجمی‌تر که ممکن است به بستری شدن طولانی‌مدت بعد از عمل نیاز داشته باشد، به حداقل رساند.

🛒 جهت سفارش انواع چسب بافتی گلوبرن 2 (چسب جراحی بافتی) اعم از چسب جراحی پزشکی، چسب سیانوآکریلات پزشکی، چسب سیانوآکریلات جراحی، چسب واریس معده، چسب فیستول، چسب مایع جراحی، چسب جراحی مایع، چسب پزشکی، قیمت چسب پزشکی، چسب جراحی، چسب سیانواکریلات، قیمت خرید چسب سیانواکریلات، فروش سیانو اکریلات پزشکی، قیمت چسب سیانواکریلات پزشکی، قیمت چسب سیانواکریلات پزشکی، چسب واریس فوندوس، چسب واریس مری، خرید چسب واریس معده، چسب مایع جراحی مغز، مایع آمبولیزان، چسب آمبولیزان، چسب فیبرین گلو و سایر محصولات گلوبرن2 پارسان درمان پاد از طریق لینک ثبت سفارش اقدام کنید. 🛒

در صورتی که قادر به دریافت فایل مقاله از روی لینک نیستید اطلاعات زیر را تکمیل کنید تا بلافاصله فایل مقاله برای شما ایمیل شود. (لطفا فولدرهای اسپم و پروموشن ایمیل خود را نیز بررسی کنید)