5/5 - (1 امتیاز)

4- Efficacy of synthetic glue treatment of high crypoglandular fistula-in-ano

Title:

Efficacy of synthetic glue treatment of high crypoglandular fistula-in-ano

Authors:

M Queralto , G Portier, G Bonnaud, J-P Chotard, P Cabarrot, F Lazorthes,Gastroenterol Clin Biol. 2010 Sep;34(8-9):477-82.,PMID: 20674201 DOI: 10.1016/j.gcb.2009.12.010

Abstract:

Background

 In France, seton drainage followed by fistulotomy is currently the standard treatment for high cryptoglandular fistula-in-ano. Biological or synthetic glues, such as Glubran(®) 2, have been recently proposed for sealing the fistula tract. The purpose of this study is to determine the healing rate with glubran 2 and to assess the functional outcome after cure of fistula-in-ano

Methods

 From July 2006 to July 2008, 34 patients (20 males; median age 48.5 years, range 22-55 years) with high cryptoglandular anal fistulas were treated with glubran 2. Patients were seen for physical examination at 1, 3 and 6 months, then interviewed by telephone at 1 and 2 years, and in September 2009. The Fecal incontinence severity index (FISI) score was used to assess continence.

Results

The healing rate at 1 month was 67.6% (23 patients); the fistula failed to heal in 11 patients. All 23 patients with a healed fistula remained recurrence-free, with no continence disorders noted, during the median 34-month follow-up period (range 21-43 months). One patient was lost to follow-up after 6 months.

Conclusions

 Glubran 2 provides an effective treatment for high fistula-in-ano, with no change in continence. In future, a randomized comparison of this agent with fibrin glues should be useful.

Efficacy of synthetic glue treatment of high cryptoglandular fistula-in-ano

اثربخشی درمان با چسب فیستول سینتتیک سیانو اکریلات جراحی گلوبرن2 در درمان فیستول کریپتوگلندولار بالا در آنو

خلاصه

در مقاله “اثربخشی درمان با چسب فیستول سینتتیک سیانو اکریلات جراحی گلوبرن2 در درمان فیستول کریپتوگلندولار بالا در آنو ” : در فرانسه، درناژ ستون و به دنبال آن فیستولوتومی در حال حاضر درمان استاندارد برای فیستول کریپتوگلندولار بالا است. چسب های بیولوژیکی یا سنتتیک مانند چسب سیانواکریلات پزشکی Glubran® 2  اخیراً برای عایق سازی مجرای فیستول پیشنهاد شده است.

هدف

از این مطالعه تعیین میزان بهبودی با چسب فیستول گلوبرن 2 و ارزیابی پیامد عملکردی پس از درمان فیستول-در-آنو است.

 بیماران و روش‌ها

از جولای 2006 تا ژوئیه 2008، 34 بیمار (20 مرد؛ میانگین سنی 48.5 سال، محدوده 22 تا 55 سال) با فیستول آنال کریپتوگلندولار بالا با چسب فیستول گلوبرن 2 تحت درمان قرار گرفتند. بیماران برای معاینه فیزیکی در 1 و 3  و 6 ماه، مورد بررسی قرار گرفتند. سپس مصاحبه تلفنی در 1 و 2 سال، و طی سپتامبر 2009 انجام شد. نمره شاخص شدت بی اختیاری مدفوع (FISI) برای ارزیابی میزان اختیار کنترل مدفوع استفاده شد.

 نتایج

 میزان بهبودی در 1 ماه 67.6٪ (23 بیمار) بود. فیستول در 11 بیمار بهبود نیافت. تمام 23 بیمار مبتلا به فیستول بهبود یافته، بدون عود، بدون هیچ گونه اختلالات مربوط به بی اختیاری مدفوع، در طول دوره متوسط پیگیری 34 ماهه (محدوده 21 تا 43 ماه) باقی ماندند. یک بیمار پس از 6 ماه برای پیگیری از دسترس خارج شد.

 نتیجه گیری

چسب جراحی بافتی گلوبرن 2 یک درمان موثر برای فیستول-در-آنو بالا، بدون تغییر در کنترل ادرار ارائه می کند. در آینده، مقایسه تصادفی این عامل با چسب های فیبرین گلو باید مفید باشد.

📝 برای اطلاع بیشتر در رابطه با این مقاله “اثربخشی درمان با چسب فیستول سینتتیک سیانو اکریلات جراحی گلوبرن2 در درمان فیستول کریپتوگلندولار بالا در آنو”، پیشنهاد میکنیم مقاله ” فیستول مقعدی چیست؟ + درمان فیستول ” را مطالعه کنید.📝

مقدمه

دو هدف متناقض در درمان جراحی فیستول در آنو وجود دارد: حفظ عملکرد اسفنکتر برای اطمینان از کنترل دفع مدفوع پس از درمان و از بین بردن چروک، با بهبود روزنه اولیه برای جلوگیری از عود فیستول. مطالعه ما فیستول-در-آنو را به فیستول‌های بالا و پایین تقسیم می‌کند (شکل 1). فیستول های پایین از یک سوم تحتانی اسفنکتر خارجی عبور می کنند. آنها را می توان با فیستولوتومی در یک عمل یک مرحله ای با یک نتیجه خوب، از جمله نرخ عود کم و تأثیر کمی بر روی کنترل دفع مدفوع، درمان کرد. برای فیستول های بالا، جایی که بخش بزرگی از مجرای فیستول از داخل اسفنکتر می گذرد، چندین مرحله جراحی مورد نیاز است، از جمله درناژ ستون و سپس درمان مجرای فیستول .

شکل 1 طبقه بندی فیستول های بالا و پایین در آنو

روش‌های مرسوم حفظ اسفنکتر شامل تکنیک ستون شل که به طور گسترده برای فیستول در آنو با بیماری کرون استفاده می‌شود ، advancement flap مخاطی یا فلپ‌های جزیره‌ای پوستی  و فیستولوتومی همراه با بازسازی اسفنکتر است. با این حال، توسعه چسب ها و پلاگ ها علاقه مجددی را به تکنیک های نگهدارنده اسفنکترها افزایش داده است . این روش‌های «مدرن» علاوه بر سادگی، مزیت حفظ عملکرد اسفنکتر را نیز دارند. با توجه به مقالات تا کنون، میزان موفقیت با چسب فیبرین گلو  53٪ است . آزمایشات با چسب سنتتیک سیانواکریلات پزشکی اخیراً موجود Glubran® 2 میزان بهبودی 70٪ پس از تزریق اولیه چسب فیستول گلوبرن2 و 90٪ پس از چندین تزریق را نشان می دهد . چسب جراحی بافتی گلوبران 2 از N-butyl-2-cyanoacrylate ترکیب شده با یک مونومر متاکریلوکسی سولفولان تشکیل شده است و تنها وسیله پزشکی سنتتیک کلاس III برای استفاده داخل بدن است. این یک چسب سیانواکریلات جراحی شفاف زرد کم رنگ آماده مصرف است که در تماس با خون یا سایر مایعات بیولوژیکی به سرعت پلیمریزه می شود. بخش “سیانو” با پروتئین ها متصل می شود در حالی که بخش “اکریلات” پلیمریزاسیون را امکان پذیر می کند. عملکرد ترکیبی آنها منجر به تشکیل یک لایه نفوذپذیر به هوای و ضد آب می شود که به بهبود بافت کمک می کند. تجزیه هیدرولیتیک کند است و 15 روز تا 6 ماه طول می کشد. زمان پلیمریزاسیون به مقدار چسب تزریق شده بستگی دارد.به طور کلی، چسب 1 تا 2 ثانیه پس از استفاده شروع به پلیمریزاسیون می کند و در 60 تا 180 ثانیه کامل می شود. یک قطره می تواند سطح 1 سانتی متر مربع را بپوشاند و یک لایه چسب نازک با استحکام کششی بالا تشکیل دهد .این دستگاه پزشکی را می توان برای تمام اندیکاسیون های چسب های بیولوژیکی بدون خطر آلودگی مربوط به وجود یک جزء بیولوژیکی و با قابلیت ردیابی کامل استفاده کرد.محصول تولید شده توسط GEM S.r.l. در ایتالیا، دارای برچسب CE (شکل 2) است .

شکل 2 برچسب CE برای چسب سیانواکریلات جراحی Glubran® 2.

بیماران و روش ها

از ژوئیه 2006 تا ژوئیه 2008، همه بیماران مبتلا به فیستول کریپتوگلندولار بالا، به جز بیماران مبتلا به بیماری کرون یا orifice واژن، دعوت شدند تا بین دو درمان پیشنهادی : فلپ پیشرفته اندورکتال یا تزریق چسب سینتیک سیانواکریلات پزشکی گلوبرن 2 انتخاب کنند. بیماران از استدلال های زیر برای انتخاب درمان مطلع شدند advancement flap اندورکتال سرعت بهبودی بالایی را فراهم می کند، اما به قیمت جراحی پیچیده تر و پیگیری طولانی مدت تر بعد از عمل در مقایسه با سادگی درمان تزریقی که  چسب فیستول گلوبرن2، که احتمالاً  سرعت بهبودی تا حدودی کمتری ارائه می کند، اما امکان بازیابی سریع فعالیت را فراهم می کند.

تکنیک جراحی

گلوبران 2 پس از یک دوره درناژ با یک ستون شل به مدت 6 تا 8 هفته و رفع ترشح فیستول (شکل 3) تزریق شد. آماده سازی قبل از عمل شامل تنقیه – تخلیه بود و عمل جراحی تحت بیهوشی عمومی انجام شد. مجرای فیستول کورت شد، سپس با محلول ید-پراکسید هیدروژن قبل از انعقاد الکتریکی عمیق اوریفیس داخلی شسته شد. از ژل نفتی برای محافظت از مخاط پایین رکتوم استفاده شد. یک کاتتر از طریق اوریفیس خارجی برای تزریق چسب فیستول گلوبرن 2 آهسته وارد مجرای فیستول شد. هنگامی که چسب  سیانواکریلات جراحی گلوبرن 2در اوریفیس داخلی ظاهر شد، کاتتر در حین تزریق چسب فیستول گلوبرن2 به آرامی بیرون کشیده شد تا زمانی که به وریفیس خارجی رسید.

شکل 3 فیستول ستون گزاری شده

پروفیلاکسی آنتی بیوتیک خوراکی پس از عمل (سیپروفلوکساسین 1 گرم در روز، مترونیدازول 1 گرم در روز) به مدت 7 روز انجام شد. بیماران برای مراقبت بعد از عمل یک شب در بیمارستان ماندند. در هنگام ترخیص، کلیه فعالیت ها (به جز حمام کردن و ورزش های شدید به مدت 15 روز) مجاز بود. پیگیری احتیار در کنترول مدفوع قبل و بعد از عمل با استفاده از شاخص شدت بی اختیاری مدفوع (FISI) ارزیابی شد. بیماران در 1، 3 و 6 ماه بررسی شدند. معاینه فیزیکی علائم فیستول التیام نیافته، بی اختیاری مدفوع و/یا نشت مقعدی را بررسی کرد. بیماران FISI را در هر ویزیت بالینی تکمیل کردند .یک پرستار نیز 1 و 2 سال پس از عمل و در سپتامبر 2009 با هر بیمار برای مصاحبه تلفنی تماس گرفت. یک پرسشنامه استاندارد برای جمع‌آوری داده‌ها در مورد درد مقعدی، ترشحات پری آنال، تغییر در امتیاز خودداری یا FISI، و نشت یا لکه دار کردن استفاده شد. این داده ها در جداول 1 و 2 خلاصه شده است.

🎥 ویدئو در رابطه با این مقاله “اثربخشی درمان با چسب فیستول سینتتیک سیانو اکریلات جراحی گلوبرن2 در درمان فیستول کریپتوگلندولار بالا در آنو”، “فیلم درمان فیستول مقعدی با چسب فیستول گلوبرن 2 ” را میتوانید مشاهده کنید. 🎥

بحث

که چسب‌های سیانواکریلات جراحی به‌خاطر خواص هموستاتیک، توانایی بستن فیستول‌ها و درمان ناهنجاری‌های عروقی، به‌طور گسترده در تعداد زیادی از تخصص‌ها استفاده می‌شوند. هیچ موردی از عدم تحمل طولانی مدت گزارش نشده است که می تواند با تجزیه هیدرولیتیک محصول توضیح داده شود. در فرانسه، رایج‌ترین درمان برای فیستول کریپتوگلندولار بالا، درناژ ستون است که چند هفته بعد از طریق فیستولوتومی باز یا روش برش ستون، برش اسفنکتر انجام می‌شود. روش حاضر این مزیت را دارد که یک روش ساده ای است که نرخ بهبودی بالایی را با نرخ عود کمتر از 1٪ ارائه می دهد . با این حال، بخش اسفنکتر یک سازش است که اثرات مخربی بر کنترل دفع مدفوع دارد. اومر و همکاران در بررسی ادبیات خود. بی اختیاری دفع مدفوع را در 0-64٪ بیماران گزارش کردند. با این حال، نمرات بی اختیاری به ندرت گزارش می شود، که تا حدی طیف گسترده ای از نتایج را توضیح می دهد. جای تعجب نیست که شدت بی اختیاری به ضخامت بخش اسفنکتر بستگی دارد.

سه کارآزمایی تصادفی‌سازی و کنترل‌شده نرخ بهبودی با فلپ‌های رکتوم توسط مالیک و نلسون مورد بررسی قرار گرفت و گوستافسون و گراف نرخ بهبودی 57 درصدی را با فلپ‌های مخاطی گزارش کردند و اشاره کردند که پروفیلاکسی آنتی‌بیوتیکی نتایج را به‌طور قابل‌توجهی تغییر نداد. نتیجه مطالعه هو و هو ، میزان بهبودی 90 درصد با استفاده از فلپ پوستی یا فیستولوتومی بود. پرز و همکاران advancement flap را با فیستولوتومی و سپس بازسازی مقایسه کرد. میزان بهبودی در هر دو گروه بهتر از 90 درصد بود، بدون تفاوت معنی‌داری در داده‌های بی‌اختیاری و مانومتریک. به طور کلی، نرخ موفقیت برای advancement flap ، از 40 تا بیش از 90٪ متغیر است.انتظار می‌رود که روش‌های مرسوم حفظ اسفنکتر(sphincter-sparing)، توان کنترل مدفوع مقعدی را حفظ کنند. در واقع، اومر و همکاران در بررسی نشریات گزارش دادند که میزان بی اختیاری پس از پایین آوردن فلپ مخاطی رکتوم بین 0 تا 42 درصد بوده است. زیمرمن و همکاران زوال کنترل را در 30 درصد از بیمارانی که با فلپ پوستی درمان می‌شوند، توصیف کردند. به گفته پرز و همکاران. فیستولوتومی و به دنبال آن اسفنکترواورافی در همان عمل نیز منبع تغییرات جزئی در 12.5٪ از بیماران است. پیچیدگی نسبی این تکنیک های جراحی استفاده از آنها را محدود می کند.

تشریح مجرای فیستول بسیار منشعب می تواند دشوار باشد، دوره مراقبت پس از عمل نسبتا طولانی است (4 تا 8 هفته) و بیماران باید قبل از از سرگیری فعالیت های قبلی خود منتظر بهبودی باشند. با این حال، دو تکنیک اخیر حفظ اسفنکتر با استفاده از چسب فیستول یا یک پلاگ قابل جذب برای عایق کردن مجرای فیستول شرح داده شده است. با توجه به بررسی مطالعات آینده نگر گزارش شده توسط Garg و همکاران نشان دادند میزان موفقیت با پلاگ ها از 35 تا 87 درصد در بازه زمانی پیگیری بین 3.5 تا 12 ماه متغیر است. کی و همکاران دریافتند که این نرخ به سرعت کاهش می یابد: از نرخ موفقیت 84٪ در 3 تا 8 هفته به 54.6٪ در 6.5 ماه کاهش می یابد. علاوه بر این، پلاگ ها در حدود  800 و گران هستند، اما در مطالعه تجزیه و تحلیل هزینه آنها، Adamina  و همکاران دریافتند که هزینه کلی فیستول-در-آنو هنگام درمان با پلاگ در مقایسه با فلپ رکتوم کمتر است. طبق متاآنالیز گزارش شده توسط Swinscoe و همکارانش ،میزان بهبودی کلی با چسب‌های فیبرین گلو 53% است – از 10 تا 78 درصد در یک سری که شامل بخش بزرگی از فیستول هابا نرخ عمل مجدد بالا بود که نرخ های مطلوب کمتری را گزارش می کردند. از نقطه نظر اقتصادی، درمان با قیمت چسب فیبرین برای فیستول با درمان با قیمت چسب سیانواکریلات پزشکی گلوبرن 2 قابل مقایسه است، زیرا هزینه دارو یا دستگاه پزشکی کمتر از 150 € است. از سرگیری سریع فعالیت های شغلی در مقایسه با تکنیک فلپ یک مزیت است، حتی با در نظر داشتن این امر که ورزش شدید به مدت 15 روز منع مصرف دارد. تا کنون، دو نشریه نتایج مربوط به چسب فیستول گلوبرن 2 را گزارش کرده اند. جین و همکاران تجربه خود را با 20 بیمار گزارش کردند. فیستول در 17 مورد پس از تزریق اول بهبود یافتند و تزریق دوم برای دو بیمار دیگر موفقیت آمیز بود. باریلاری و همکاران در 24 بیمار که 14 مورد با فیستول بالا و 10 با فیستول پایین گزارش شده است. میزان بهبودی آنها پنج از هفت (71.4٪) برای فیستولهای پایین و 10 از 14 (71.4٪) برای فیستولهای بالا، بدون اختلالات کنترلی بود. تزریق دوم در چهار بیمار دیگر موفقیت آمیز بود. مطالعه حاضر تنها دومین مطالعه ای است که نتایج کاربرد چسب جراحی پزشکی گلوبران 2 را برای فیستول بالا در آنو گزارش می کند. مجموعه کوچک و غیرمقایسه‌ای ما در یک مرکز انجام شد و برای یک دوره متوسط 34 ماهه (محدوده 21 تا 43 ماه) پیگیری شد. با این وجود، این بزرگترین مجموعه گزارش شده در مورد جمعیت همگن بیماران با فیستول کریپتوگلندولار بالا، به استثنای بیماری کرون و منافذ واژن است.

بهبود در 67.6 درصد از بیماران ما به دست آمد، نرخی قابل مقایسه با 71.4 درصد گزارش شده توسط Barillari و همکاران. با این حال، بر خلاف آن مطالعه، که همچنین 90 درصد بهبودی پس از دو یا سه تزریق را گزارش کردند، تنها یک بیمار در مطالعه ما تزریق دوم را پذیرفت که ناموفق بود. تمام مراحل تحت بیهوشی عمومی انجام شد. با این حال، برای de Parades و همکاران، تزریق چسب فیبرین گلو تحت بی حسی موضعی نرخ موفقیت قابل توجهی بالاتری را امکان پذیر کرد. با توجه به Barillari و همکاران، بیماران بدون اختلالات کنترل بودند، همانطور که بیماران ما که نمره FISI آنها 6 ماه بعد بدون تغییر باقی ماند. هنگامی که در طی مصاحبه تلفنی انجام شده در سپتامبر 2009 در مورد این موضوع سؤال شد، 22 بیمار گزارش دادند که هیچ گونه نشت یا ترشحی ندارند. میانگین مدت پیگیری کلی (ویزیت بالینی و مصاحبه تلفنی) 34 ماه (محدوده 21 تا 43 ماه) بود. مقدار اضافی چسب فیستول گلوبرن2 در سه مورد تزریق شد که اهمیت جلوگیری از سرریز شدن چسب جراحی بافتی گلوبرن2 بر روی مخاط یا پوست را برجسته کرد. همچنین دو مورد سوختگی مجرای مقعدی وجود داشت که به احتمال زیاد با محافظت کافی با ژل نفتی از آن جلوگیری می شد. با این حال، یک مورد وجود داشت که در آن چسب باعث ایجاد زخم شد. سوختگی و به ندرت نکروز بافتی با تشکیل زخم عمیق از عوارض جانبی شناخته شده چسب های سینتتیک در محل پلیمریزاسیون است.

🛒 جهت سفارش انواع چسب بافتی گلوبرن 2 (چسب جراحی بافتی) اعم از چسب جراحی پزشکی، چسب سیانوآکریلات پزشکی، چسب سیانوآکریلات جراحی، چسب واریس معده، چسب فیستول، چسب مایع جراحی، چسب جراحی مایع، چسب پزشکی، قیمت چسب پزشکی، چسب جراحی، چسب سیانواکریلات، قیمت خرید چسب سیانواکریلات، فروش سیانو اکریلات پزشکی، قیمت چسب سیانواکریلات پزشکی، قیمت چسب سیانواکریلات پزشکی، چسب واریس فوندوس، چسب واریس مری، خرید چسب واریس معده، چسب مایع جراحی مغز، مایع آمبولیزان، چسب آمبولیزان، چسب فیبرین گلو و سایر محصولات گلوبرن2 پارسان درمان پاد از طریق لینک ثبت سفارش اقدام کنید. 🛒

در صورتی که قادر به دریافت فایل مقاله از روی لینک نیستید اطلاعات زیر را تکمیل کنید تا بلافاصله فایل مقاله برای شما ایمیل شود. (لطفا فولدرهای اسپم و پروموشن ایمیل خود را نیز بررسی کنید)