5/5 - (1 امتیاز)

3- The application of a new cyanoacrylate glue in pediatric surgery for fistula closure

Title:

The application of a new cyanoacrylate glue in pediatric surgery for fistula closure

Authors:

Seyed Mohammad Vahid Hosseini 1, Ali Bahador, Hamid Reza Foroutan, Babak Sabet, Bita Geramizadeh, Mohammad Zarenezhad
Case Reports Iran J Med Sci. 2011 Mar;36(1):54-6.
PMID: 23365480 PMCID: PMC3559118

Abstract:

Surgical glues have been used in pediatric surgery because of the fragility of tissue, and to prevent major surgeries. The present report describes our experience with using a new cyanoacrylate Glubran 2 (Viareggio, Italy) in the treatment of five cases of tracheoesophageal atresia with fistula (one fistula protection, three recurrent fistula, and one unstable patients), two cases of hypospadias, one case of vesicutanouse fistula after bladder extrophy, and one case of cloacal extrophy from January–December 2008. Three cases of recurrent tracheoesophageal atresia with fistula were treated by bronchoscpic glue injection. The other two cases benefited from glue through its ability to plug the fistula and to act as a protecting layer on anastomosis. In two cases with hypospadias excessive use of the glue caused skin necrosis, which was repaired. The wounds of cloacal extrophy were protected from nearby colostomy contamination and infection, and the vesicocutanouse fistula was closed by deepithelialization and sealing with glue. Based on the outcomes of the cases, it may be possible to suggest that Glubran 2 may be used safely in Pediatric Surgery as a sealant for the prevention and treatment of fistulas.

Key Words

Glubran 2, surgical glues, tracheoesophageal atresia with fistula, hypospadias, fistula

کاربرد چسب سیانواکریلات جدید در جراحی اطفال برای بستن فیستول

چسب های سیانوآکریلات پزشکی به دلیل شکنندگی بافت و  پیشگیری از جراحی های بزرگ در جراحی کودکان استفاده می شود. این مطالعه با استفاده از چسب سیانوآکریلات جراحی گلوبرن2 درمان پنج مورد tracheoesophageal atresia همراه با فیستول (یک مورد محافظت از فیستول، سه فیستول مکرر و یک بیمار ناپایدار)، دو مورد hypospadias ، یک مورد فیستول  vesicutanouse پس از اکستروفی مثانه، و یک مورد اکستروفی cloacal از ژانویه تا دسامبر 2008 توضیح می‌دهد. سه مورد آترزی مکرر نای مری همراه با فیستول به کمک تزریق چسب فیستول به شیوه برونکوسکوپی درمان شدند. دو مورد دیگر از چسب پزشکی سیانوآکریلات به دلیل توانایی آن در بستن فیستول و لایه محافظ در آناستوموز بهره گرفته شد.

در دو مورد با هایپوسپدیاس استفاده بیش از حد چسب بافتی جراحی باعث نکروز پوست گردید که ترمیم شد. زخم های اکستروفی کلواکال از آلودگی و عفونت کولوستومی مجاور محافظت شدند و فیستول vesicocutanouse  با de epithelialization  و سیل شدن یه کمک چسب جراحی بافتی سیانوآکریلات پزشکی بسته شد. بر اساس نتایج ، می توان پیشنهاد داد که چسب سیانوآکریلات جراحی گلوبران 2 ممکن است به طور ایمن در جراحی اطفال به عنوان یک سیلانت برای پیشگیری و درمان فیستول استفاده شود.

این مطالعه در بیمارستان نمازی، یک بیمارستان آموزشی مرتبط با دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از ژانویه تا دسامبر 2008 انجام شد. اهداف مطالعه و خطرات احتمالی مربوط به والدین بیماران شرح داده شد و قبل از استفاده از محصول رضایت کتبی والدین اخذ شد. این کارآزمایی شامل پنج مورد فیستول نای مری، یک مورد هیپوسپادیاس پنوسکروتال، یک مورد فیستول اurethocutanouse  و دو مورد کمپلکس اکستروفی با فیستول vesicocutanouse  بود.

  • موارد در رابطه با فیستول تراکئوزوفاژیال:

چسب سیانوآکریلات پزشکی در پنج مورد آترزی و فیستول نای مری (TEF) استفاده شد. در یک دختر 2 روزه از چسب جراحی بافتی برای پوشاندن مری و فیستول موضعی استفاده شد تا احتمال باز شدن مجدد به دلیل بافت شکننده به حداقل برسد. سه نفر از بیماران (با محدوده سنی دو تا هشت ماهگی) به دنبال گشاد شدن مری، فیستول عود کننده داشتند. در چنین بیمارانی، تحت هدایت آندوسکوپی، فیستول ها ابتدا با الکترود دیاترمی Bugbee (5-15 وات) اپیتلیال زدایی شدند و سپس با چسب فیستول کاملاً سیل شدند. در طول درمان از آنتی بیوتیک (سفکسیم [تولید دارو، تهران، ایران] 50 میلی گرم بر کیلوگرم در روز) استفاده شد. بسته شدن فیستول چهار هفته بعد با برونکوسکوپی بررسی شد (شکل 1).

  • موارد اورولوژی کودکان

از دو مورد اورولوژی کودکان نیز برای بررسی اثربخشی چسب سیانوآکریلات جراحی استفاده شد. یکی پسر دو ساله ای بود که مبتلا به هیپوسپادیاس پنوسکروتال بود و دیگری پسری 4 ساله با فیستول اورتوکوتانوز. هر دو پس از جراحی با استفاده از یک لایه نازک چسب سیانوآکریلات پزشکی روی خط بخیه اورتروپلاستی/urethroplasty، و یک لایه چسب جراحی بافتی ضخیم بین فلپ دارتوس /dartus  و پوشش پوست (شکل 2،3) تحت پوشش چسب جراحی سیانوآکریلات پزشکی قرار گرفتند. مجاری فیستول ابتدا عمیق تر شد و سپس با چسب پزشکی سیانوآکریلات جراحی پر شد. درناژ آزاد مثانه نیز انجام شد. لایه ضخیم چسب فیستول که بین فلپ دارتوس و پوست در دو مورد هیپوسپادیاس استفاده شد باعث نکروز پوست شد. بنابراین، نکروز پوست دوباره ترمیم شد. لایه نازکی از چسب سیانوآکریلات پزشکی روی اورتروپلاستی، نه تنها باعث از بین رفتن اورتروپلاستی می شود، بلکه به از کولپس neourethra  پس از برداشتن استنت موقت کمک می کند. هر دو فیستول وزیکوکوتانئوس / vesicocutanouse در کمپلکس اکستروفی در عرض هشت هفته بسته شدند.

 ما همچنین از این چسب جراحی پزشکی سیانوآکریلات برای یک دختر نارس 5 روزه که وزن بسیار کم و ذات الریه داشت استفاده کردیم. او برای تثبیت فیستول بزرگ کارینال/carinal  قبل از عمل قطعی، موقتاً با برونکوسکوپی سیل شد. شکل 1: جنبه خلفی بسته شدن فیستول تراکئوازوفاژیال عود کننده 1.5 سانتی متر بالای کارینا TEF عود کننده بعد از عمل با تزریق ترانس بروکوسکوپی چسب سیانوآکریلات جراحی در عرض 4 هفته بسته شد. آنها به مدت شش ماه پیگیری شدند و در طی آن هیچ عودی رخ نداد. یک مورد TEF با آناستوموز شکننده با پوشاندن آناستوموز با چسب بافتی پزشکی محافظت شد که از نشت آناستوموز جلوگیری کرد. یک مورد ناپایدار TEF با پنمونی که دارای فیستول موقت بسته بود، بعداً تحت عمل جراحی قطعی قرار گرفت و نجات یافت.

بحث

چسب فیبرین گلو به طور گسترده برای ترمیم بافت استفاده شده است، اما در مقایسه با نسل جدید چسب های سیانوآکریلات پزشکی بدون سمیت سیانید، دارای معایب نفوذپذیری و تجزیه پذیری آسان است. امتیاز پلیمر جدید چسب این است که وقتی با بافت های زنده در تماس است. یک محیط مرطوب، به سرعت پلیمریزه می شود تا یک لایه الاستیک نازک ایجاد کند، و توسط خون یا مایعات آلی آسیب نمی بیند. علاوه بر این، چسب جراحی بافتی این مزیت را دارد که هنگامی که به عنوان یک لایه محافظ یا راه آسان‌تری برای درمان عوارض بعد از عمل استفاده می‌شود، باعث نکروز بافتی یا واکنش نامطلوب نمی‌شود.

روش های جراحی باز برای فیستول های عودکننده تراکئوازوفاژیال با نرخ قابل توجهی از عوارض و مرگ و میر مرتبط است. نتایج موارد حاضر حاکی از آن است که در مقایسه با تعدادی از مطالعات قبلی، ما مرگ و میر کمتری داشتیم و درصد بالایی از نتیجه درمان دست یافتیم.

فیستول مجرای ادراری یکی از شایع ترین عوارض بعد از جراحی هیپوسپادیاس است. چسب فیبرین گلو به طور موثر در درمان و پیشگیری از دستگاه فیستول استفاده می شود. با این حال، دوام و نفوذناپذیری بالای چسب فیستول سیانوآکریلات جدید در محافظت از زخم ها در برابر باکتری ها و بازشدگی مفید تربود.

کاربرد چسب سیانواکریلات پزشکی

شکل 1: قسمت خلفی بسته شدن فیستول عود کننده تراکئوازوفاژیال 1.5 سانتی متر بالای carina

کاربرد چسب سیانواکریلات پزشکی

شکل 2: قرار دادن گلوبران 2 در اورتروپلاستی در هیپوسپادیاس/ hypospadias شدید

نتیجه‌گیری

یافته‌های مطالعه حاضر نشان می‌دهد که ممکن است هر زمان که نیاز به ماده ایمن به عنوان سیلانت یا یک لایه محافظ برای جلوگیری از عمل جراحی بزرگ برای بستن فیستول وجود داشته باشد، می‌توان چسب گلوبران ۲ را توصیه کرد.

# گلوبران 2 # چسب های جراحی # نای #مری #سیانوآکریلات #چسب فیستول

tracheoesophageal atresia # هایپوسپدیاس # فیستول#hypospadias پارسان درمان

در صورتی که قادر به دریافت فایل مقاله از روی لینک نیستید اطلاعات زیر را تکمیل کنید تا بلافاصله فایل مقاله برای شما ایمیل شود. (لطفا فولدرهای اسپم و پروموشن ایمیل خود را نیز بررسی کنید)