4.7/5 - (3 امتیاز)

4- Sutureless double-patch-and-glue technique for repair of subacute left ventricular wall rupture after myocardial infarction

Title: Sutureless double-patch-and-glue technique for repair of subacute left ventricular wall rupture after myocardial infarction

Authors: Francesco Alamanni, MD Andrea Fumero, MD Alessandro Parolari, MD, PhD Aldo Cannata, MD Gianluca Berti, MD Paolo Biglioli, MD
DOI:https://doi.org/10.1067/mtc.2001.115415

Abstract: Acute myocardial infarction is complicated by free wall rupture in about 5% of patients. Prompt surgical repair is the treatment of choice, even if operative mortality is sometimes exceedingly high (ie, 24%-35%). Several different surgical repairs have been proposed, including use of sutures with pledgets, Dacron patch, and infarctectomy, as well as use of biologically glued pericardial patches. We describe the use of a sutureless double-patch-and glue technique for repair of this complication

ترمیم پارگی subacute  دیواره بطن چپ پس از انفارکتوس میوکارد با تکنیک دو پچ و چسب بدون بخیه

انفارکتوس حاد میوکارد با پارگی دیواره آزاد در حدود 5 درصد بیماران عارضه دارد. ترمیم سریع جراحی درمان انتخابی است، حتی اگر مرگ و میر ناشی از عمل گاهی اوقات بسیار بالا باشد (یعنی 24 تا 35 درصد). همچنین استفاده از پچ های پریکارد با چسب بیولوژیکی. ما استفاده از تکنیک دو پچ و چسب بدون بخیه را برای ترمیم این عارضه شرح می دهیم.

تکنیک جراحی و خلاصه بالینی

پس از القای بیهوشی، استرنوتومی مدیان و پریکاردیوتومی فوری برای تسکین تامپوناد انجام می شود. سپس قلب به روش استاندارد کانولاسیون می شود، آئورت صعودی بسته می شود، محلول antegrade crystalloid cardioplegic  داده می شود و آئورت صعودی و منافذ دهلیز چپ جایگزاری می شوند. قلب با استفاده از 2 نوار در اطراف ورید vena cava و از طریق سینوس عرضی جابه جا می شود و ناحیه انفارکتوس بررسی می شود (شکل 1، A). اولین پچ پریکارد اتولوگ با توجه به قطر طولانی‌تر ناپیوستگی بطن چپ، حدود 2 برابر بزرگ‌تر است. دو تا چهار بخیه پلی پروپیلن 5-0 به عنوان بخیه های ثابت کننده قرار داده می شود تا چسب سیانوآکریلات پزشکی را به اپی کاردیوم به سمت شیار دهلیزی و بطنی به ضایعه ثابت کرده و بسته شود. اکنون حدود یک سوم محیط پچ روی قلب ثابت شده است و دو سوم باقیمانده را می توان به عنوان بادبان برای اندازه گیری دقیق رابطه بین پچ و ناحیه انفارکتوس بالا و پایین کشید. پچ اپی کاردیوم و پریکارد با دمنده هوا به دقت خشک می شوند و سپس چسب سیانوآکریلات پزشکی (Glubran; GEM Inc, Viareggio, Italy) از نزدیکترین قسمت به شیار دهلیزی-بطنی استفاده می شود. این چسب جراحی بافتی تمام اپی کاردیوم و میوکارد زیرین را به بافت های بسیار سفت تبدیل می کند. جهت چسبندگی کامل بین اپی کاردیوم، پچ و چسب سیانوآکریلات پزشکی برای جلوگیری از توزیع ناهمگن چسب سیانوآکریلات جراحی یا عدم کشش پچ ضروری است (شکل 1، B).

پس از آن، یک پچ پریکارد پلی استر یا اترولوگ به اندازه 2 تا 3 برابر بزرگتر از پچ اول است. سپس همان مراحلی که قبلاً توضیح داده شد برای اعمال این بایوگو بادبان مانند دوم روی اپی کاردیوم دنبال می‌شوند و چسب آلبومین سرم گاوی و گلوتارآلدئید بیولوژیک بایوگلو (BioGlue؛ CryoLife International, Inc, Kennesaw, Ga) استفاده می‌شود. بایوگلو، پس از پلیمریزه شدن، الاستیک است و از نظر تئوری با انقباض باقی مانده میوکارد پری انفارکت شده که تنها توسط این چسب دوم (بایوگلو) پوشانده شده است، تداخلی ایجاد نمی کند (شکل 2، A). قبل از برداشتن گیره آئورت، پلیمریزاسیون کامل این چسب جراحی بافتی تایید می شود (شکل 2، B).

 سپس روش های deairing  انجام می شود، گیره متقاطع آئورت برداشته می شود و بیمار از بای پس قلبی ریوی (CPB) جدا می شود، معمولاً با کمک یک پمپ بالون داخل آئورت با فشار متوسط ​​شریانی بین 65 تا 85 میلی متر جیوه. برای جلوگیری از کشش بیش از حد در ناحیه تحت ترمیم . با این روش، 3 بیمار تحت ترمیم پارگی دیواره جانبی بطن چپ بعد از انفارکتوس قرار گرفتند. زمان گیره متقاطع آئورت و CPB به ترتیب از 22 و 35 دقیقه و 38 و 55 دقیقه متغیر بود.

یکی از بیماران تحت ترمیم پارگی دیواره جانبی بطن چپ بعد از انفارکتوس با همان تکنیک، اما بدون بستن متقاطع آئورت و CPB و با ضربان قلب به دلیل تامپوناد خود به خودی قبلی خونریزی قرار گرفت. همه بیماران دوره بعد از عمل بدون حادثه داشتند و در فالوآپ  بین 3 تا 22 ماه زنده ماندند است.

کاربرد پچ اول با چسب سیانوآکریلات پزشکی.

شکل 1. الف، دررفتگی قلب با 2 برش بافت کوچک و بررسی ناحیه انفارکتوس. ب، کاربرد پچ اول با چسب سیانوآکریلات پزشکی.

بحث

پارگی بطن چپ پس از انفارکتوس معمولاً منجر به خونریزی شدید در پریکارد می شود که در بیشتر موارد منجر به مرگ سریع قبل از تشخیص و ترمیم احتمالی می شود.

تعداد نسبتا کمی از بیمارانی که زنده به میز عمل می رسند نشان دهنده یک دوره نسبتاً نادر از پارگی دیواره آزاد بطن چپ subacute  است که هم به دلیل تشخیص زودهنگام و هم به دلیل اندازه کوچک نقص بطن عجیب است. در این بیماران، ما بر اساس پیشرفت‌های فنی عمده اخیر در مواد چسببنده و چسب جراحی بافتی، ترمیم را برخلاف قوانین فیزیولوژی پیشنهاد می‌کنیم. چسب سیانوآکریلات جراحی میوکارد زیرین را بسیار سفت، ناسازگار و غیر فعال می کند به طوری که میوکارد انفارکت شده بلافاصله اطراف نقص تقویت می شود. همچنین به دلیل قدرت چسبندگی بسیار بالایی که دارد، پچ در تماس با ضایعات و در نتیجه ناحیه akinetic تبدیل شده توسط چسب سیانوآکریلات جراحی دارای ابعاد نسبتاً کوچکی است. از سوی دیگر، چسب بیولوژیک بایوگلو، که برای تثبیت لکه دوم روی اولین و روی میوکارد دیستال تر استفاده می شود، ویژگی های الاستیک و چسبنده ای را نشان می دهد که امکان کاهش کشش در ترمیم را بدون آسیب رساندن به انقباض باقیمانده میوکارد در ناحیه پرانفارکتوس فراهم می کند. یک مزیت احتمالی این تکنیک کاهش ضربه به ناحیه ای است که از قبل انفارکتوس شده است، زیرا هیچ میوکاردی نباید برداشته شود و هیچ بخیه ای نباید از بافت های شکننده رد شود. مزیت دیگر کاهش زمان cross clamp  آئورت با توجه به تکنیک‌های مبتنی بر پچهای بخیه زدنی است، به طوری که ایسکمی های بیشتر در میوکارد ی که از قبل در معرض خطربوده کاهش می‌یابد. با این حال، از آنجایی که این نوع ترمیم فقط برای قدرت چسبندگی بالای چسب سیانوآکریلات پزشکی امکان پذیر است، ممکن است این روش جراحی برای تمام پارگی های دیواره آزاد بطن چپ مناسب نباشد، بلکه فقط برای عیوب ابعاد نسبتاً کاهش یافته و تکنیک های جایگزین مناسب باشد. در نتیجه، در صورت پارگی‌های نسبتاً کوچک دیواره آزاد بطن چپ، ترمیم دو پچ و چسب یک گزینه امکان‌پذیر است، اگرچه پیگیری طولانی‌تری برای ارزیابی موفقیت آن در طول زمان مورد نیاز است.

# پارگی نیمه حاد دیواره بطن چپ #انفارکتوس میوکارد# پچ پریکاردیوم# چسب جراحی بافتی #سیانو آکریلات# گلوبرن 2

در صورتی که قادر به دریافت فایل مقاله از روی لینک نیستید اطلاعات زیر را تکمیل کنید تا بلافاصله فایل مقاله برای شما ایمیل شود. (لطفا فولدرهای اسپم و پروموشن ایمیل خود را نیز بررسی کنید)