4/5 - (1 امتیاز)

1- Cyanoacrylate glue dressing for hypospadias surgery

Title: Cyanoacrylate glue dressing for hypospadias surgery

Authors: Seyed Mohammad Vahid Hosseini 1, Ahmad Reza Rasekhi, Mohammad Zarenezhad, Arya Hedjazi
Affiliation
1Department of Pediatric Surgery, Hormozgan University of Medical Sciences, Bandar Abbas, Iran.
PMID: 22866270 PMCID: PMC3409657 DOI: 10.4103/1947-2714.98593

Abstract:

Background: Hypospadias repair is a common pediatric operation. Several kinds of dressings are currently available, with their benefits and side effects.

Aim: The aim of our study was to introduce a new method of dressing, by pouring several layers of cyanoacrylate (CA) glue as the dressing, in hypospadias surgery.

Materials and methods: Twenty out of the 61 patients with hypospadias, with a mean age of 13.5 months, were enrolled in this study. Forty-one had conventional dressing (pressure wrap dressing), while CA glue was used in 20 patients. CA glue was applied around the penis and its base four times and each time it took one minute to dry. All patients were followed postoperatively for two weeks and six to twelve months, for early and late complications, respectively.

Results: One out of 20 developed wound hematoma, one had skin necrosis with infection, and edema was present in all. All these were easily diagnosed and managed rapidly. In the group treated with conventional methods, there were five infections, seven hematomas, all the patients in the group had edema and painful removal of the dressing, and 10 needed repeat dressing.

Conclusions: CA glue is impermeable to urine and stool, and prevents edema and hematoma. Used in several layers, it is a good alternative dressing in hypospadias surgery.

Keywords: Cyanoacrylate; Hypospadias; Surgical dressing.

پانسمان چسب سیانواکریلات برای جراحی هایپوسپدیازیس 

 سابقه و هدف: ترمیم هایپوسپدیازیس  یک عمل رایج در کودکان است. در حال حاضر چندین نوع پانسمان با فواید و عوارض جانبی موجود است.

هدف: هدف از مطالعه ما معرفی یک روش جدید پانسمان با ریختن چند لایه چسب روی پوستی گلوبرن تیس 2  به عنوان پانسمان در جراحی هایپوسپدیازیس  بود.

 مواد و روش‌ها: از 61 بیمار مبتلا به هایپوسپدیازیس  ، 20 نفر با میانگین سنی 5/13 ماه وارد این مطالعه شدند. چهل و یک پانسمان معمولی (درسینگ پوششی تحت فشار) داشتند، در حالی که در 20 بیمار از چسب مایع بخیه گلوبرن تیس 2  استفاده شد چسب مایع بخیه گلوبرن تیس 2  چهار بار در اطراف آلت تناسلی و پایه آن زده شد و هر بار یک دقیقه طول کشید تا خشک شود. همه بیماران پس از عمل به مدت دو هفته و شش تا دوازده ماه به ترتیب برای عوارض زودرس و دیررس پیگیری شدند.

 یافته‌ها: از هر 20 نفر، یک نفر دچار هماتوم زخم، یک نفر نکروز پوستی همراه با عفونت بود و در همه ادم وجود داشت. همه اینها به راحتی تشخیص داده شد و به سرعت مدیریت شد. در گروهی که با روش‌های مرسوم درمان شدند، پنج عفونت، هفت هماتوم وجود داشت، همه بیماران گروه دارای ادم و برداشتن دردناک پانسمان بودند و 10 نفر نیاز به پانسمان مجدد داشتند.

نتیجه گیری: چسب بخیه مایع گلوبرن تیس 2 نسبت به ادرار و مدفوع نفوذ ناپذیر است و از ادم و هماتوم جلوگیری می کند. استفاده در چند لایه، پانسمان جایگزین مناسبی در جراحی هایپوسپدیازیس  است.

مقدمه

پانسمان هایپوسپدیازیس  را می توان به سختی تمیز و در جای خود نگه داشت، بنابراین نظرات زیادی در مورد روش های مختلف پانسمان هایپوسپدیازیس  پس از عمل وجود دارد. به طور کلی، پانسمان هایپوسپدیازیس  باید ادم بعد از عمل را کنترل کند، از تشکیل هماتوم که مستعد عفونت است، جلوگیری کند، زیرا به عنوان مانعی ازتماس با محیط اطراف عمل می کند، به خصوص که نظافت و بهداشت مراقبت از خانه ممکن است ایده آل نباشد. سیانواکریلات (CA) یک رزین اکریلیک است که به سرعت در حضور آب پلیمریزه می‌شود و زنجیره‌های بلند و محکمی را تشکیل می‌دهد و سطوح پیوند شده را به هم متصل می کند. چسب سیانوآکریلات پزشکی نسبت به آب و باکتری ها نفوذ ناپذیر است، به راحتی ازهم گسسته نمی شود و خود به خود بدون نیاز به مداخله پس از بهبود زخم جدا می شود. اگر به صورت لایه ای اعمال شود، فشار کافی برای هموستاز را ایجاد می کند. مطالعات قبلی از ترکیب یک بخیه زیر جلدی پلی گلیکولیک اسید (PGA)، تقویت شده توسط چسب بخیه مایع سیانوآکریلات برای اتصال سطحی پوست، برای کاهش سرعت تشکیل فیستول در ترمیم فیستول مجرای ادرار پس از اورتروپلاستی استفاده شده است و در بسیاری از اعمال جراحی به عنوان یک سیلانت زخم، برای اجتناب از استفاده از بخیه های معمولی به کار گرفته شده است. با این حال، در این مطالعه نشان می‌دهیم که چگونه ریختن چند لایه این چسب روی پوستی گلوبرن تیس 2 در کاهش ادم و هموستاز مؤثرتر از پانسمان معمولی ساده است.

روش:

از ژانویه 2007 تا آوریل 2011، 61 بیمار با کلاس B و C هایپوسپدیازیس  ، با میانگین سنی 13.5 ماه (محدوده: یک تا چهار سال)، توسط Mouriquand و Mure، در این مطالعه وارد شدند.  بیماران به طور تصادفی به دو گروه تقسیم شدند. پس از مقایسه سن و نوع هایپوسپدیازیس  ، آنها برای ترمیم به روش تیپ (Tubularized Incised Plate) اقدام کردند. چهل و یک بیمار با پانسمان معمولی هایپوسپدیازیس  تحت درمان قرار گرفتند که شامل مخلوطی از گاز آنتی بیوتیک پوشانده شده با پماد و پانسمان فشاری بود. در 20 بیمار از 61 بیمار، چسب مایع بخیه گلوبرن تیس 2  (Glubran-tiss2، ویرجیلو، ایتالیا) برای پانسمان بعد از عمل استفاده شد. یک لوله تغذیه که در مجرای ادرار آتل شده بود و با یک بخیه از طریق glans بسته شده بود، در پایان عمل جراحی استفاده شد. آلت تناسلی و اطراف آن تمیز و خشک شد. چسب بخیه مایع گلوبرن تیس 2  روی glans ریخته شد و 60 ثانیه طول کشید تا به قوام لاستیکی تبدیل شود، و این کار 4 تا 6 بار دوباره اعمال شد و پانسمان را تقویت کرد. صاف نگه داشتن آلت تناسلی با استفاده از بخیه کششی مهم بود. پانسمان در حدود هفت تا ده روز از پوست جدا شد.برای تمام بیماران در پوشک دوبل استنت قرار شد و آنتی بیوتیک و مسکن دریافت کردند و پس از 24 ساعت ترخیص شدند. آنها به مدت دو هفته بعد از عمل، برای عوارض اولیه مانند هماتوم، عفونت، ادم، انقباض و نکروز پوست، و پس از شش تا دوازده ماه برای عوارض دیررس مانند تنگی و فیستول، صرفا غیرمرتبط با پانسمان پیگیری شدند [شکل 1].

پانسمان به کمک چسب مایع بخیه گلوبرن تیس 2

استفاده از سیانواکریلات در ترمیم هایپوسپدیازیس

نتایج:

 دو گروه از بیماران از نظر سن، نوع هایپوسپدیازیس  (B و C) و استفاده از روش TIP برای ترمیم قابل مقایسه بودند. چسب مایع بخیه گلوبرن تیس 2  برای اعمال آسان تر بود، بدون نیاز به حذف. بیماران و والدین آنها با چسب روی پوستی گلوبرن تیس 2  راحت‌تر بودند، زیرا خیس یا عفونی نمی‌شد و با توجه به ویژگی‌های شیمیایی آن،  عدم نیازی به حذف.

در پانسمان معمولی، 12 بیمار (30%) عوارضی به شکل پنج عفونت و 7 هماتوم داشتند، همگی پانسمان به طور دردناک برداشته شد و 10 بیمار نیاز به پانسمان مجدد داشتند. تنها یک مورد هماتوم و یک مورد نکروز پوستی همراه با عفونت در چسب مایع بخیه گلوبرن تیس 2  (10%) مشاهده شد. ادم در همه بیماران در هر دو گروه مشاهده شد. همه بیماران در روش مرسوم نیاز به برداشتن پانسمان داشتند که به زخم چسبیده بود، در حالی که چنین موردی در چسب مایع بخیه گلوبرن تیس 2  وجود نداشت. در صورت درد، گروه چسب روی پوستی گلوبرن تیس 2  ناچیز بود که در نوع خود قابل توجه بود. با این حال، برای انواع دیگر، آزمایش در ابعاد بسیار بزرگتری برای بررسی مورد نیاز بود. پانسمان در بیماران چسب روی پوستی گلوبرن تیس 2  به طور خود به خود بیرون آمد و نیازی به تعویض نبود، بنابراین به دلیل پانسمان درد بعد از عمل وجود نداشت، بنابراین، بیماران در گروه چسب مایع بخیه گلوبرن تیس 2  نسبت به بیماران با پانسمان معمولی درد بسیار کمتری را احساس کردند.

بحث:

پانسمان برای ترمیم هایپوسپدیازیس  موضوعی بحث برانگیز است، اما مهم ترین اهداف آن عبارتند از: استفاده آسان، جلوگیری از ضربه و آلودگی زخم و فشار بر روی زخم. اعتقاد بر این است که فشار برای کنترل ادم بعد از عمل و جلوگیری از تشکیل هماتوم که مستعد عفونت است ضروری است. روش‌های زیادی در جراحی هایپوسپدیازیس  توصیف و مورد استفاده قرار گرفته‌اند، از جمله فویل polyurethrane bioclusive ، مراقبت Cavi ، SANAV، انگشت دستکش، فیبرین سیل، و Melolin و غشای چسب.

پرستیپینو و همکارانش از چسب سیانوآکریلات پزشکی در چهار بیمار مبتلا به فیستول urethrocutanouse استفاده کردند و سه بیمار بهبودی قطعی فیستول داشتند. آنها به این نتیجه رسیدند که فیستول های ≤ 2 میلی متری تمایل به بهبودی بهتری دارند. در مطالعات دیگر چسب مایع بخیه سیانوآکریلات برای زخم های تیز ساده در صورت و اندام ها (20 بیمار)، فتق inguinal (20 بیمار)، کریپتورکیدیسم (20 بیمار)، فتق ناف (10 بیمار)، هایپوسپدیازیس  (17 بیمار)، فیستول پس از هایپوسپدیازیس استفاده شد. ترمیم (8 بیمار) و شکاف لب (5 بیمار). نتایج از نظر اثربخشی، نتیجه زیبایی، زمان عمل، مواد مورد استفاده و راحتی بیمار مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت که نتایج بهبود یافته را نشان داد.

در مطالعه ما، اگر زخم در چندین لایه درمان شود و نفوذپذیری به ادرار و مدفوع نداشته باشد، پانسمان چسب مایع بخیه گلوبرن تیس 2  با دیگران در محدود کردن ادم، تشکیل هماتوم و تثبیت اهداف مشترک است. بر خلاف روش های قبلی، نیازی به تغییر یا درد مکرر هنگام برداشتن نیست. بیماران با پانسمان راحت هستند و بهداشت زخم را در یک محیط مراقبت خانگی حفظ می کند، با عوارض کمتر 10 در مقابل 30٪. با این حال، عوارض دیررس که به طور مستقیم به پانسمان مربوط نمی شود نادیده گرفته شده است.

همچنین میتوانید مقاله چسب مایع بخیه سیانوآکریلات جراحی مناسب برای جراحی اورولوژی کودکان را در همین راستا مطالعه کنید. با پارسان درمان همراه باشید.

در صورتی که قادر به دریافت فایل مقاله از روی لینک نیستید اطلاعات زیر را تکمیل کنید تا بلافاصله فایل مقاله برای شما ایمیل شود. (لطفا فولدرهای اسپم و پروموشن ایمیل خود را نیز بررسی کنید)